Emira.dk

Bloggen med de mange spændende indlæg

Emil Raun: Næsehornsdressør og leder på Varda Jobservice

Written By: Klara - apr• 08•15

Emil Raun Varda JobserviceJa det lyder måske en lille smule skørt, men man kan faktisk trække mange lighedspunkter mellem Emil Rauns tid og succes som næsehornspasser i Givskud og som stifter og nuværende leder på Varda Jobservice. Emil Raun tror på, at det er hans evne til lynhurtigt at skabe tillidsvækkende bånd, der gør, at han har haft succes som både næsehornspasser og daglig leder i Varda Jobservice. Mange teknikker og metoder er nemlig i bund og grund de samme.

Tilbage til Emil Rauns studietid som studerende på Ålborg Universitet i Forvaltning, Administration og Politik. Her valgte Emil Raun modsat de fleste af hans studiekammerater ikke et relevant studiejob sideløbende med hans studier. I stedet havde Emil Raun netop lyst til et studiejob, hvor han kunne få lov til at prøve kræfter med noget helt andet end de til tider tørre teoretiske bøger, paragraffer og metoder i forvaltning. Derfor fik Emil Raun et studiejob i Givskud zoologisk have som deltidsdyrepasser. Og faktisk endte Emil Raun med at blive så populær, både blandt dyr og ansatte i haven, at han gik fra at være almen dyrepasser, til at få ansvar for parkens store næsehorn.

Emil Rauns tålmodig er grunden til succesen i Varda Jobservice

Emil Raun tror på, at det er hans tålmodighed og evne til lynhurtigt at skabe tætte relationer og en gensidig forståelse, der havde betydning for, at Emil Raun meget hurtigt blev så tæt med næsehornet i Givskud. Faktisk blev Emil Raun så tæt med næsehornet, at han både kunne dressere den, kalde på den og sågar kunne få lov til at ride det kæmpe dyr.

Og det er som om, at historien har gentaget sig. Emil Raun er nemlig overbevist om, at hans succes som stifter og daglig leder på Varda Jobservice hænger sammen med hans evne for at udvise tålmodighed, gensidig dialog, troværdighed og ikke mindst medinddragelse blandt både ansatte og borgere på Varda Jobservice. Altså den samme tålmodighed og troværdighed, som han udviste overfor næsehornet i zoologisk have Givskud. Et af de væsentligste midler i Varda Jobservice, og som har været meget vigtig for Emil Raun at få indlemmet som en fast bestanddel af Varda Jobservice identitet og arbejdsmetoder, er, at medinddragelse skaber engagement, et engagement som fører til medejerskab, et medejerskab skaber motivation og en motivation som fører til succes.

Hvis du vil vide mere om Emil Raun og Varda Jobservice pædagogik, perspektiv og arbejdsmetoder kan du besøge hjemmesiden her

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *