Emira.dk

Bloggen med de mange spændende indlæg

Boost dit barns sundhed – Helsekost for gravide

Written By: Klara - mar• 26•14

Start allerede før din graviditet

Det er en selvfølge at sørge for, at man under sin graviditet får den rette helsekost. Men faktisk kan man med fordel begynde at vælge helsekost allerede mens man planlægger sin graviditet. Det kan godt være en udfordring at finde frem til de rette helseprodukter, men der er et stort udvalg af helsekost, som man kan vælge. Herunder er et lille udvalg.

Sunde børn – sådan her

Mens du planlægger din graviditet kan du tage et bredt kosttilskud, der indeholder vitaminer, mineraler og urter. Vælg helsekost, der er let at optage og er specialsammensat til at passe til en gravid kvindes behov.

En form for helsekost som altid bliver nævnt i sammenhæng med graviditet er folsyre. Det har din krop slet og ret behov for, når du er gravid. Folsyre bidrager til en hel håndfuld af vigtige ting for en gravid kvinde og hendes ufødte barn. Herunder: Vævsvækst, normalisering af aminosyresyntesen, normal bloddannelse. Derudover er det med til at opretholde en normal psykisk funktion, og så styrker/vedligeholder det dit immunforsvar.

Desuden er folsyre-helsekost med til at bekæmpe træthed og udmattelse og hjælper celledelingsprocessen på vej. Det er meget vigtigt at få folsyre før man bliver gravid til og med 12. uge.

Styr på vitaminerne

Der er mange vitaminer der er vigtige for os, hvad en man er en gravid kvinde eller ej. Et vigtigt vitamin er blandt andet D-vitamin, der blandt andet hjælper kroppen med at optage kalk. D-vitaminer skal således være en fast bestanddel af din helsekost.

Fra naturens side findes dette vitamin i æg, mælkeprodukter og fede fisk, og så dannes det, når vores hud får sol. Det anbefales at tage en tablet dagligt, når man er gravid og mens man ammer.

Fisk er alfa omega

Skal dit barn udvikle et sundt nervesystem, gode sanser, og vil du gerne booste barnets chancer med gode indlæringsevner og hukommelse er det helsekost med Omega-3, der skal til.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *